Thanksgiving

I torsdags var det Thanksgiving så vi hade ledigt torsdag och fredag från skolan. Ack, november månad är fantastiskt. I princip varje vecka har jag varit ledig 2-3 skoldagar pga olika helgdagar som Nevada Day och Veteran Day osv. Enda veckan jag inte hade haft lediga dagar var veckan jag åkte till Disneyland så var borta tre dagar den veckan i alla fall. Sjukt härligt haha.
 
Thanksgiving är i alla fall en tid då alla förstås ska fundera på vad de är tacksamma över i livet vilket är härligt. Se lite saker på den positiva sidan! Thanksgiving-dagen började med massa matlagning och så åt vi Thanksgiving lunch. Chris' föräldrar kom över och firade med oss och även hans arbetskompis. Vi åt förstås kalkon. Den gigantiska kalkonen satte dom i ugnen med stuffing man eh ja... Stoppar upp den med. Åt så otroligt mycket, helt fantastiskt. Plus tre efterrättspajer vi hade, varav en var bakad av mig - äppelpaj. Vi har fortfarande massor med leftovers. Jag måste säga att jag var lite besviken att vi inte hade hela kalkonen på bordet som dom gör i filmer, haha. Men det var kul ändå! Vi gick runt hela bordet och så fick alla i sin tur säga vad dom var tacksamma över. Jag sa det självklara och sa att jag är tacksam över att bo med just familjen jag bor med.
 
Jag är otroligt tacksam över att vara här just nu. Det är galet hur, när man skickar en application som utbytesstudent, att verkligen ödet bara bestämmer vart och med vem man hamnar. Jag skulle inte ha kunnat vara mer nöjd med min värdfamilj, helt ärligt. Jag är verkligen tacksam över att bo just med dom. Jag är glad att det var just dom jag mötte på flygplatsen och åkte hem med. Dom får mig att känna mig som hemma och hjälper mig och är så härliga.
 
Någonting annat jag är sjukt tacksam över är min familj hemma i Sverige. Jag är tacksam över mina föräldrar och jag inser mer och mer hur fantastiska dom är och hur mycket jag saknar dom. Dessutom att dom skickat iväg mig hit, det är något jag är otroligt-otroligt tacksam över. Ord räcker inte. Jag är så tacksam över min underbara syster Emma som alltid finns där för mig. 
 
Jag är tacksam över mina vänner hemma i Sverige. Så fina och härliga och jag saknar dom!! Längtar till att kunna krama alla igen och skratta åt alla knasheter med dessa människor ochochoch ahh, ni är fantastiska!
 
Jag är tacksam över alla vänner jag fått här i Vegas. Dom är härliga och det känns inte som om jag bara känt dom i 2-3 månader bara. Det värsta är dock att dom flesta är utbytesstudenter och jag vet att när året är slut sprids vi alla ut i världen igen till våra riktiga hem, vilket kommer vara hemskt. Tanken på att aldrig ens kunna komma tillbaka hit och så är alla kvar här och kan träffas tillsammans går inte att förstå. Jag är så tacksam för den här korta tiden vi i alla fall får tillsammans här och att jag fått träffa alla dessa människor.
 
Jag är tacksam över livet och allt jag får chansen att lära mig. Jag är nyfiken på allt och är alltid hungrig efter att få veta mer! Det är en stor anledning till att jag är här, för att få nya perspektiv för att förstå saker och ting bättre och för att få in mer information om allt! Jag är tacksam över att få chansen att vara här och växa ännu mer som person. 
 
Jag är tacksam över att ha hela världen som mitt hem. Home is where your heart is. Hur cheesy det än låter så är det så. My heart is aaaall ooover! Med alla människor här och med alla människor hemma och i Sverige, i Finland och i Vegas. Något jag har förstårr här med är inte bara hur viktigt Sverige är för mig, utan också hur mycket även Finland betyder för mig. I framtiden vill jag resa ännu mer och se delar utav hela världen. 
 
Långt inlägg, men det får ni leva med. Kramkram!!
 
 
1 Emma syster:

skriven

Fint skrivet! Men borde du inte visat lite bilder från er Thanksgiving middag? Och kalkonen!

Svar: Haha, du har så rätt systra mi. Jag ska göra det! Hade bara inte överfört bilder från kameran än, hehe.. (Vadå lat?) nemen ska fixas!!
vegasbebis.blogg.se

2 Martin K:

skriven

Så fint du skriver. Jättebra, Amanda.

3 Farhiya:

skriven

Beautiful!!! Miss you too gurl!!:)))

Kommentera här: