Dresscoded!!!

Jahapp, idag var det min tur att bli dresscoded. Alltså, dom där vakterna i skolan skrämmer mig. Dom lyckades övertala mig väl om att aldrig göra om det igen! Herregud. Satt helt i lugn och ro med mina kompisar och åt lunch ute då en vakt långsamt kommer gående mot oss. Då stannar han precis bredvid mig och stirrar rakt in i min själ och säger "Hi." Jo jag hälsar tillbaka och så säger han "You're dresscoded". Wääh! 
 
MEN här så ska ni se hur den här sagan vänds och hur det lönar sig att vara utlänning ser ni. Han frågade vad mitt efternamn var och här såg jag min chans och satte på min finskaste accent och säger mitt efternamn högt och tydligt. Då frågar han om jag är utbytesstudent och jag säger "Yesyes!!!" och han låter mig komma undan och säger att det här blir en varning för mig. Jag slapp gå till the dean's office!! Utbytesstudenter vs. läskiga vakter; 1-0
 
Så, till frågan om vad jag hade på mig som var så olämpligt. Jag hade ett linne och en transparant skjorta över det så man såg för mycket av mina axlar genom det och lite av min överrygg. Ajaj! Men ja, det var nära ögat alltså. Huhhuh.
Kasta-tillbaka-onsdag på när vfamiljen och jag var på The Strip tidigare när jag rätt nyligen kommit hit. Min fina vmamma Ashley♥
1 Emma syster :

skriven

Är det andra elever som är vakterna, eller är det någon vuxen personal?

2 Linnea Fant:

skriven

Vad läskigt att bli dresskoded, men vad bra att det löste sig. Kom på att nästan alla som bor i USA är invandrare eftersom indianer är urbefolkningen.

Svar: Haha, jajamen det är sant :)
vegasbebis.blogg.se

3 Linnea Lindqvist Fant:

skriven

Amanda! När du kommer hem måste du prata engelska med mig med finsk brytning. Har väldigt svårt att föreställa mig hur det låter, men blev väldigt nyfiken! :) haha ;)

jag kommer fortfarande ihåg de två meningarna du lärde mig på finska :D

Svar: Haha absolut, det ska jag göra ;) Åh du får ta å imponera på nån finne med det om du åker till Finneland haha! Jag är imponerad att du kommer ihåg!
vegasbebis.blogg.se

Kommentera här: