It's A Life in A Year

Den här perioden på utbytet är sjukt fullpackat. Jag vet att nu har delen börjat då det kommer gå så fort pga detta. Den här helgen har jag prom, helgen efter det ska jag på en resa med organisationen, veckan efter det börjar redan maj. Sen är det bara ännu mer på gång. En utav helgerna i maj har organisationen en sista fest tillsammans. De två sista maj-veckorna kommer min familj hit. 
 
Tanken på att träffa min familj nästa månad är helt overkligt. Det känns bokstavligt talat som två helt olika liv som ska mötas. Jag kan bara inte tänka mig det. Jag är så sjukt exalterad och glad över att träffa dom igen. Allt är bara så galet. Fattar inte att det är åtta månader sen jag kramade dom sist
 
Jag hade förra veckan mitt sista riktiga möte med min kontaktperson. Hon kom hem till oss och vi pratade som varje månad, men på slutet gick hon igenom en massa saker gällande sista tiden här. Hon sa en massa saker jag inte ens tänkt på än, om att det kommer vara en sjukt förvirrande tid och att det kommer att vara annorlunda när man kommer hem eftersom man förändrats så mycket. Sista tiden är en "emotional rollercoaster", och det har redan börjat. Det krossar verkligen mitt hjärta att tänka på att för alltid lämna detta, men jag är så glad över att komma hem. I am so torn. Det är otroligt förvirrande.
 
I have learned so much during my time here. I have become independent, got myself a stronger self-confidence, met so many amazing people, made so many unforgettable memories and so much more. I don't know what it's going to be like leaving this place, but I know for sure leaving is going to be the hardest part of my whole exchange. I don't even feel like an exchange student here anymore. I have built myself a life here. "Exchange isn't just a year in your life. It's a life in a year" - the most cliché sentence I have seen exchange students say. Now I understand how true it is and why it is such a popular quote. 
 


Förresten, nästa läsår tar Sarah (jobbar på CHI och är en av min värdmammas bästa vänner) emot en svensk tjej som utbytesstudent. Hon har börjat blogga om hennes utbytesår och jag tycker ni ska checka in hennes blogg! Hon heter Vilma och verkar hur härlig som helst. Helt säker på att hon kommer ha en awesome time här i Vegas! Hon skriver jättebra också, så check it out! http://nouw.com/whathappensinvegas 
En blogg jag läste mycket innan jag åkte var Tovas Vegasblogg. Hon gick också på samma skola här som jag och var bra kompis med min värdfamilj utbytesstudent förra året. Också bra skrivet och kul att läsa! Taggade mycket genom att läsa den haha. Check it out också --> http://usatova.blogg.se 
 
 

Kommentera här: