Varför jag valde att åka till USA

Tänkte ta och tala om för er som läser om varför jag valde att söka till utbytesprogrammet och varför just till USA. Jag har svårt att minnas exakt vad som gav mig idén, men jag har alltid velat bo och plugga utomlands, och i slutet av högstadiet började jag prata med kompisar om att plugga utomlands. Vi funderade över att plugga ett år i det svenska gymnasiet i London. Senare började jag dock läsa en massa bloggar där folk berättade om sina utbytesår och hörde även från kompisar som var iväg/skulle åka iväg. Även alla broschyrer som fanns i skolan om utbytesår fastnade jag för och läste.
 
Jag funderade mest över England och USA, men även Sydafrika gjorde mig nyfiken. Jag ville inte åka till något land som någon jag kände hade varit på utbytesår i, men ändå till ett engelskspråkigt för att jag älskar engelska och det är (ganska självklart) det språket jag kan bäst förutom mina modersmål (svenska och finska), vilket säkert också är varför många väljer ett engelskspråkigt land, haha. USA är ju det vanligaste och därför finns det så många bloggar om det. Jag ville verkligen uppleva det som alla skrev om, speciellt de amerikanska high schoolen. Det var nog det som avgjorde det, den amerikanska skolan.
 
Förra året under vårterminen började jag att ta upp det här för mina föräldrar. Till slut gick de med på att gå på ett möte med mig hos Explorius och sedan blev jag accepterad av programmet. Efter det var det bara att vänta på ansökningsprocessen. Och nu har jag en placering. Wey hey!
 

Kommentera här: