10 månader --> USA

Hur är det att på egen hand åka till ett land man inte besökt förut och bo där i 10 månader, hos en främmande familj, gå i en ny skola och uppleva en ny kultur med ett annat språk? Ja, det är det jag ska ta reda på om lite mindre än fem månader. 
 
I Augusti åker jag, Amanda, till Las Vegas på ett utbytesår. Det är det jag ska tillägna den här bloggen åt alltså. Innan jag åker iväg tänker jag skriva om tankar och förberedelser inför detta. När jag väl är där, ja då berättar jag förstås om tiden där och om mina upplevelser!
 
Förra tisdagen, för exakt en vecka sen, fick jag min placering och värdfamilj. Jag ska åka med organisationen Explorius, men har organisationen Cultural Homestay International (CHI) i USA. Som sagt så fick jag min placering i Las Vegas, Nevada. Jag ska bo hos en familj med en mamma, pappa och deras två söner på fem år som är tvillingar. De har inga husdjur. Jag är pälsallergiker så förmodligen därför jag hamnade hos dem. Jag är jättenöjd med familjen, även om jag inte träffat dem ännu, bara mejlat och haft kontakt på facebook. Jag hoppas verkligen på ett bra år med upplevelser, få träffa nya människor och att få mogna och växa som person. Får se vad det året har att erbjuda. Yabba dabba doo!
 
1 Lina:

skriven

Så himla roligt med Las Vegas!! Har inte hört om någon annan som hamnar där än. :D Såg din blogg på facebookgruppen, skulle du vilja göra ett länkbyte? :)

Kommentera här: