American High School

Tjena mittbena! 
 
Igår var jag på en fotbollsmatch efter skolan oooch min skola vann. Woo! Det var så kul, cheerleaders, dansare, amerikansk fotboll, vänner och school spirit! Nu när jag varit i skolan här ett tag tänkte jag skriva vad som stämmer och inte riktigt stämmer in om amerikansk skola i just min skola. Vamos!
 
High School Spirit - Som jag skrev var det riktigt härlig school spirit under fotbollsmatchen. Alla hejade på the Mustangs och det var jättepepp!
 
Cheerleaders & Fotbollsspelare i skolan - Dagarna när vi har fotbollsmatcher och sådant så går alla cheerleaders och fotbollsspelare runt med sina uniformer. 
 
Clicks under lunchenNajj stämmer inte, i min skola är det inte grupperat vid lunchborden där cheerleadersarna sitter i ett bord, fotbollsspelarna i ett annat, teaterfolket i ett annat osv. Tror det är just för att min skola är så stor.
 
Strikta regler - Vakter överallt, hallpass för att gå på toa under lektionen, striks mobilförbud osv. En morgon när jag gick till skolan lyssnade jag på musik och hade hörlurarna i öronen. Vid porten in till skolgården stoppade en vakt mig och sa att om jag gick in med hörlurarna på mig så skulle hon vara tvungen att ta min mobil. Hoppsan!
 
Dresscode - Det här skulle kunna hamna under rubriken om strikta regler, men nah det är för intressant. Har hört om flera som blivit dresscoded redan för att ha haft trasiga byxor t.ex. Då blir man tillsagd att antingen låna kläder från skolan eller ta på sig nåt annat om man har med sig något. Igår under en lektion blev en tjej från min klass jättesen för att hon blev dresscoded.
 
Kan ni komma att tänka på något mer ni hört om amerikanska skolor och vill veta om det stämmer i min skola? 
Mina fina brasilianska vänner, Sabrina och Vinicius. Tror Vinicius var den som hejade högst och han går inte ens i vår skola, haha!
Hu vilket fake leende hahaa. Sabrina och så Brandon i bakgrunden.
Go Mustangs!!
1 tova:

skriven

åhh vad jag saknar detta!!

2 Linnea:

skriven

Halloj bästa Amanda
Spännande att läsa om ditt liv i USA.
Jag undrar hur det känns att gå i en så stor skola och hur det är när det är så strikt jämfört med Sverige. Blir det liksom mer seriöst ¨så att det är roligare i skolan? Är lärarna i USA bättre än i Sverige?

Jag undrar också vilket som är ditt favoritämne i skolan och vad ni får för mat?
Märker du om det är mer religiöst i USA än i Sverige?
Jag är nyfiken på hur de amerikanska eleverna ser ut och klär sig. Till sist undrar jag vad amerikanarna tycker om Sverige och om svenskar.

Får ni ha mobilerna på rasten då?

Kram Linnea. (hehe blev många frågor, svara på det du kan och orkar) :) <3

Svar: Haaajj Linneja!! Svarar på detta i ett inlägg :D
vegasbebis.blogg.se

Kommentera här: