Skolstart

Nu har jag gått i skolan i en vecka och har fått känna efter lite hur det är. Min favoritlektion är absolut teater, det är så kul! Vår teaterlärare här jättehärlig och galen, underbart! Och människorna i den klassen är också härliga. Teater är dock typ den enda klassen jag har då jag har chansen att faktiskt prata med folk. Under rasterna hinner man ju inte då dom är 5 min korta och man kvickt ska ta sig till nästa klassrum.
   
På lunchen brukar jag äta med andra utbytesstudenter. Vi brukar alltid bestämma att vi ska ses och äta. En gång åt jag dock med en tjej från pool partyt ifrån lördags. 
 
I torsdags blev vi alla utbytesstudenter i hela skolan under sista lektionen skickade till biblioteket för ett kort möte. Jag och en finsk utbytis gick då dit tillsammans. Det är kul att ha träffat någon som pratar mitt språk haha. När vi kom till biblioteket så pratade en kvinna som ordnar allt med oss utbytisar i skolan, och sen skulle alla ställa sig upp och säga vad dom heter och varifrån dom kommer. Här tänkte jag att "åh, härligt! Då får jag äntligen se vem mer det är som är svensk". Tog det nästan lite för givet, höhö, men HA! inte en enda svensk?! Förutom jag då, men jag är ju inte ens svensk pårikigt?!?! Alltså, vi är trots allt 44 utbytesstudenter i hela skolan i år, jag var lite förvånad måste jag säga.
 
Igår fyllde mina söta värdbröder år, så här kommer ett par bilder från kalaset!
Min duktiga värdmamma Ashley gjorde den här tårtan helt själv! Så snyggt!!
1 tova:

skriven

Men kul att vara enda svensk ändå!! Förra året när jag gick så var den jag och en till svensk :) Var är alla andra ifrån? Vi hade massa från Norge, Tyskland och Brasilien. Men var väldigt blandat! Kan du inte skriva om vilka lärare du har i dina klasser? :)

Svar: Ja det är kul ändå oavsett! :D Jag har träffat flera från Italien, Tyskland, Norge, Finland, Spanien, Brasilien, Nya Zeeland och Mongolien i min skola. Jag kan skriva lite mer om klasserna jag tar osv i ett inlägg :) Hoppas du har det bra!!
vegasbebis.blogg.se

Kommentera här: