Christmas

Nu är julen över. Kan inte förstå att det gick så fort! Måste säga att jag älskar Amerikansk jul. Alla galna juldekorationer på alla hus och all rolig Christmas spirit. Juldekorationerna kom upp redan dagen efter Thanksgiving. Alltså, julgran och allt! Det galnaste var nog husen med juldekorationer som blinkar i takt till julmusik. Alltså, tänk vilka otroliga elräkningar. Men sjukt coolt! Lägger upp en video från youtube efter bilderna. Ett extremt exempel, men alltså, folk gör sånt här!
 
På julafton tog vi det mest lugnt, fast med lite förberedelse inför juldagen, men firandet startade på kvällen med att vi alla fick ett varsitt paket från tomten. Varsinn pyjamas som vi hade på oss resten av kvällen, så gulligt! På juldagsmorgonen var vi uppe tidigt och så öppnade vi paket. Fick också paket skickat hemifrån Sverige. Svensk julgodis, julkort och annat gulligt! Min fina familj kommer ihåg mig, haha. Kram!! ♥
Sen lekte pojkarna med sina nya leksaker och så ordnade vi med det sista inför jullunchen. Dagen innan hade jag bakat lussekatter, och sen inför lunchen gjorde jag kladdkaka som blivit mycket populärt i min amerikanska familj haha. Så gjorde jag också traditionell finsk morotslåda; ett måste. Ashley och Chris förberedde julskinka, gravy, potatismos, pumpapaj och lite annat gott. Vi såg på kvällen på It's A Wonderful Life. Hela dagen var riktigt mysig. 
 
Hoppas ni hemma i Sverige hade en god jul! 
 

Kommentera här: