Utbytesquiz

Vilket land ska du åka till?
The United States of 'Murica
 
Vilket organisation åker du med?
Explorius i Sverige, CHI i USA
 
Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?
Är placerad i Vegas baby!
 
Har du fått familj eller gjort delstat/regions-val?
Jag fick min familj i mars. Gjorde inget delstats- eller regionsval.
 
Kommer du att åka på något förberedelseläger?
Innan jag åker iväg till min värdfamilj så åker jag med andra Exploriusare till New York i ett par dagar.
 
Vad ser du mest fram emot?
Väldigt bra fråga. Det är många saker, men det största är väl att utvecklas och växa som person och bli mer självständig.
 
Vad fruktar du mest?
Hmm... Värmen? Haha, nej men första dagarna i skolan tror jag. Min skola är jättestor jämfört med skolorna jag tidigare har gått på i Sverige, så jag är lite nervös över att inte hitta runt där.
 
Vill du prova på någon ny sport?
Det är lite intressant faktiskt för jag är usel på sporter. Kan inte komma på någon sport jag skulle vilja prova på direkt, men tror jag ska göra det ändå. Dock vill jag vara med i skolpjäsen, eller dramaklubben eller nåt. Det känns väldigt amerikanskt och roligt, dessutom älskar jag att skådespela!
 
Vad kommer du sakna mest?
Familj och vänner, vilket jag tror är ganska vanligt, haha
 
I USA, kommer du att åka på en resa arragerad av organisationen?
På början åker vi som sagt till New York i några dagar, men sen har vi också en resa till Washington DC innan man åker hem på våren/sommaren.
 
Namnge 3 platser du vill besöka i ditt land:
Åh, jag vill jättegärna besöka San Fransisco och Los Angeles. Sen vill jag också besöka New York, vilket vi ska. Wei hei!
 
Tror du att det kommer bli ett bra år?
Helt klart! Min värdfamilj verkar helt underbar så det känns redan jättebra och tryggt. Ser otroligt mycket fram emot detta!!
1 Felicia Forsgård:

skriven

Heeej! Ska bli jätteroligt att följa ditt år! Får man fråga hur den första intervjun med Explorius ungefär var? Hehe, ska nämligen på första intervjun med dom nu på fredag och jag är lite nervös! Kram!!

Svar: Hejsan! Vad kul att du läser min blogg och ska på intervju!! Den var jag också lite nervös över, men den är faktiskt rätt enkel. Minns inte exakt allt, men man pratade lite om basic saker om utbytesåret, typ varför man vill åka och jag fick även någon fråga om hemlängtan, typ hur jag kommer att hantera det osv. Sen var det en liten del där man pratade engelska, men det är inte heller någonting att oroa sig över. Lovar att det kommer att gå bra! Lycka till! :)
vegasbebis.blogg.se

Kommentera här: