En slice pizza om dagen är bra för... tyngdlagen?

Köpte för ett par veckor sen lunch i skolan. Vanligtvis har jag alltid med mig egen lunch, vilket 99.9% av gångerna är en macka och så kanske någon frukt till och en proteinbar. Men ett par gånger har jag köpt lunch i skolkafeterian. 

Alltså, oftast har dom inte något nyttigt att bjuda på i skolan. Dom har alltid pizza, och så kan man köpa snacks (t.ex. chips, en kanelbulle med glasyr på osv). Så här såg min lunch ut den där dagen i alla fall: Pizza, bitar av nån frukt jag inte kunde identifiera, en yoghurt och mjölk. Så detta är hur amerikansk skollunch ser ut. Jag tror att vi alltför sällan uppskattar vår skollunch i Sverige, haha, speciellt då den är gratis. Mums mums!


1 Emma syster :

skriven

Det där såg ju inte särskilt lockande ut..

Kommentera här: